Новини з математичного олімпу: визначено переможця та лауреатів фіналу ІІ етапу конкурсу «Вчитель року-2021» в номінації «Математика»

13 та 14 лютого  2021 року в Тернопільському ОКІППО відбувся фінал ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2021» у номінації «Математика». Свій професійний досвід та методичні їдеї представили п’ять  конкурсанток, фіналістів змагання, зокрема: Андрощук Альона Іванівна, вчитель математики Лановецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2; Бучок Олена Сергіївна, вчитель математики Комунального закладу НВК «Лозівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад» Байковецької сільської ради Тернопільського району; Кравчук Олеся Олександрівна, учитель математики Шумського ліцею; Різник Наталія Степанівна, вчитель математики ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Олієва Зборівського району; Штокало Марія Леонідівна, учитель математики, заступник директора з навчально-виховної роботи Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов.

Конкурсні змагання фіналу складались з двох випробувань:

  • методичного практикуму;
  • моделювання уроку.

Випробування «Методичний практикум» передбачало виконання учасниками трьох завдань у трьох різних форматах. У першому завданні учасницям пропонувалась умова текстової задачі і вимога скласти три нові задачі різних рівнів складності та визначити для кожної з них дидактичну цінність (функцію). Усі учасниці продемонстрували творчий підхід до виконання даного завдання. Цікавими були умови представлених задач як за формою так і змістом. Вчителі реалізували при укладанні завдань засади  компетентнісного навчання, врахували складність створених задач  до рівня підготовки здобувачів освіти, потреб та інтересів сучасних дітей. Під час виконання другого завдання випробування «Методичний практикум» учасниці здійснювали перевірку і оцінювання запропонованого розв’язання задачі віртуальним учнем та готували рекомендації щодо роботи над допущеними помилками. Хоч наш віртуальний учень здав на перевірку розв’язане завдання, на перший погляд виконане правильно, учасниці все ж змогли вказати на допущені помилки, зокрема  щодо недотримання умов існування коренів, відсутності перевірки отриманих розв’язків, вказали на не достатність сформованих умінь учня здійснювати аналіз та проводити дослідження, відсутність уваги  під час виконання задачі. За результатами виконання завдання журі відзначило високий рівень підготовки вчителів, що свідчить про ґрунтовні фахові знання учителів та володіння методикою навчання математики. 

У третій частині «Методичного практикуму» учасникам необхідно було  надати рекомендації вчителю й учням щодо опрацювання навчальної теми.

Навчальну тему та клас навчання конкурсанти повинні були визначити самостійно, ознайомившись із запропонованим фрагментом уроку. Загалом усі завдання конкурсного випробування «Методичний практикум» стосувались навчальної теми «Квадратні рівняння та рівняння які зводяться до квадратних як математичні моделі прикладних задач». І якщо у другій частині практикуму учасникам потрібно було шукати помилки, допущені учнем, то у третьому завданні важливо було побачити підказки, надані віртуальним учителем. Завдання продемонструвало, що в учителів є спільний недолік – це відсутність уважно працювати з текстом, враховувати значення слів у формулюванні речень, звісно за умови їх правильного трактування. Водночас, по завершенні випробування, завдання, які виконували учасники викликали жваве обговорення та конструктивну дискусію членів журі та конкурсантів. Перший робочий день фіналу завершився вибором теми для наступного випробування, а саме «Моделювання уроку» та жеребкуванням черговості виступів. Для підготовки та моделювання уроку учасники обрали тему «Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів» (7 клас, алгебра).

Варто зауважити, що усі учасниці конкурсу в ході моделювання уроку продемонстрували вільне володіння сучасними інформаційними технологіями. Вчителі вправно використовували різноманітні платформи навчання як для подання навчальної інформації так здійснення перевірки її засвоєння. Під час моделювання уроку Олена Сергіївна Бучок продемонструвала уміння створювати емоційно сприятливе освітнє середовище, організовувати та проводити цікаві вправи із використанням гаджетів, доречно використала поетичні рядки.  Різник Наталія Степанівна залучила членів журі до роботи у детективному агентстві. Завдячуючи професіоналізму, кмітливості та дедуктивному мисленню усіх членів агентства, злочини швидко було розкрито. Штокало Марія Леонідівна  продемонструвала високу методичну компетентність, уміло використала STEM-підходи до вивчення теми, організувала роботу з виготовлення прозорої зрізаної піраміди, за допомогою якої та гаджетів члени журі спостерігали різноманітні голографічні об’єкти. Кравчук Олеся Олександрівна організувала роботу в парах, змогла зацікавити змістом запропонованих завдань настільки, що член журі Галина Семенівна двічі виявила бажання розв’язати завдання на дошці. Андрощук Альона Іванівна вправно використовувала різноманітні навчальні платформи для змішаного навчання.  

Голова журі Громяк Мирон Іванович, декан фізико-математичного факультету, доцент, кандидат фізико-математичних наук зазначив, що конкурсанти продемонстрували високий професіоналізм, чудові приклади педагогічної майстерності та представили цікаві авторські розробки, ознайомили журі із власними  підходами до викладання предмету.

Переможцем ІІ етапу конкурсу «Вчитель року-2021» в номінації «Математика» стала Штокало Марія Леонідівна, учитель математики, заступник директора з навчально-виховної роботи Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов. Щиро вітаємо Марію Леонідівну з високим результатом та зичимо творчості, натхнення, впевненості та перемоги у наступному етапі змагань.

Вітаємо лауреатів конкурсу «Вчитель року-2021» у номінації «Математика»:

  • Андрощук Альону Іванівну, вчителя математики Лановецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2;
  • Бучок Олену Сергіївну, вчителя математики Комунального закладу НВК «Лозівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад» Байковецької сільської ради Тернопільського району;
  • Кравчук Олесю Олександрівну, вчителя математики Шумського ліцею;
  • Різник Наталію Степанівну, вчителя математики ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Олієва Зборівського району.

Щирі слова вдячності

  • голові журі: Громяку Мирону Івановичу, декану фізико-математичного факультету, доценту, кандидату фізико-математичних наук;

членам журі  у номінації «Математика»:

  • Соловей Оксані Михайлівні, консультанту ТКМЦ НОІМ, лауреату обласного етапу Конкурсу «Вчитель року-2010»,
  • Шегері Світлані Василівні, консультанту Кременецького Центру професійного розвитку педагогічних працівників,
  • Паньків Галині Семенівні, учителю математики та інформатики Зборівської української державної гімназії ім. Р. Завадовича, фіналісту Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2010»,
  • Шиманській Галині Петрівні, учителю математики Козівської державної гімназії ім. В.Герети, лауреату обласного етапу Конкурсу «Вчитель року-2004».

Щиро дякуємо усім за організацію, проведення та підтримку!

Фінал обласного конкурсу «Учитель року-2021» в номінації «Математика» відбувся.

 

І все на світі треба пережити,
І кожен фініш – це, по суті,  старт,
І наперед не треба ворожити,
І за минулим плакати не варт.

___________________________

Єдиний, хто не втомлюється, -  час.
А ми живі, нам треба поспішати.

                                               Ліна Костенко

 

Перейти до галереї